


Een FAQ (frequently asked questions) op je webshop is om verschillende redenen erg belangrijk:
Om het voor je website- of webshopbezoeker zo makkelijk mogelijk te maken is het handig om je veelgestelde vragen / klantenservicepagina in te delen in verschillende categorieën. Een voorbeeld hiervan is de klantenservicepagina van Snelwenskaart.nl.
De veelgestelde vragen zijn ingedeeld in verschillende categorieën, de bezoeker ziet duidelijk de contactmogelijkheden en er is ook een contactformulier voor het geval de bezoeker toch contact wil opnemen.
Omdat elke webshop en klantgroep anders is, is er niet één generiek template voor een FAQ sectie. Check daarom onderstaande voorbeeldlijst en kijk welke voor jouw webshop relevant zijn en voeg daarbij vooral nog je eigen (product)specifieke vragen toe!
Hierbij kan je denken aan zaken zoals duurzaamheid, wasvoorschriften, of als je producten bedrukt over specifieke aanleverspecificaties. (zie bijvoorbeeld de FAQ van Joarz.com)
Bestellen
Betalen
Verzenden en bezorgen
Retouren
Mijn Account
Contact (gegevens + klachten)
Privacy/AVG/Cookies
En je kan natuurlijk afsluiten met bijvoorbeeld deze tekst:
Staat jouw vraag er niet bij?
Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.
Bedankt! Je ontvangt nu 4x per jaar de nieuwsbrief.
Alle rechten voorbehouden | Frank Brinks Online resultaat | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacyverklaring | Cookies